Photo 192309410 / Bus © Ryan Deberardinis | Dreamstime.com

Marea Britanie lansează primul serviciu de autobuze autonome, cu o viteză maximă de 80 de kilometri pe oră

Primul serviciu de autobuze autonome de dimensiuni obișnuite din Marea Britanie a fost deschis luni pentru publicul larg, iar cei implicați în proiect îl descriu drept o piatră de hotar pentru acest sector, relatează CNBC.

Serviciul AB1, așa cum este cunoscut, merge pe un traseu de 22,5 km (14 mile) în Scoția, între Ferrytoll Park and Ride din Fife și Edinburgh Park Transport Interchange.

Ruta, care traversează celebrul Forth Road Bridge, poate transporta până la 10.000 de pasageri în fiecare săptămână, potrivit companiei de transport public Stagecoach. Prețul unui bilet standard pentru un singur adult este de 7,2 lire sterline, adică aproximativ 9 dolari.

Într-un anunț făcut spre sfârșitul săptămânii trecute, Stagecoach a descris lansarea ca fiind o „etapă importantă pentru tehnologia autonomă”. Compania a adăugat că AB1 este „considerat a fi primul serviciu de autobuz înregistrat din lume care utilizează autobuze autonome de dimensiuni complete”.

Testul, care face parte din proiectul CAVForth, se va desfășura până în anul 2025. Va fi implicată o flotă de cinci autobuze, care se vor deplasa în trafic mixt la viteze de până la 80 de kilometri pe oră.

Vehiculele autonome funcționează cu ajutorul unei serii de senzori și al inteligenței artificiale, deși un șofer uman de siguranță este necesar în permanență. Un alt membru al personalului va fi responsabil pentru bilete și va răspunde la întrebările celor aflați la bord.

Alături de Stagecoach, partenerii proiectului sunt Fusion Processing; Transport Scotland; Bristol Robotics Lab; Alexander Dennis; University of the West of England și Edinburgh Napier University.

O parte din finanțare a venit de la Centrul pentru vehicule conectate și autonome al guvernului britanic.

În comentariile făcute săptămâna trecută, Paul Davies, președinte și director general al producătorului de autobuze Alexander Dennis, a părut optimist în ceea ce privește perspectivele de viitor ale conducerii autonome.

„Credem că sistemele de conducere automată precum cel pe care îl testăm în CAVForth vor îmbunătăți și mai mult siguranța prin reducerea timpilor de reacție”, a spus el.

Davies a susținut că astfel de sisteme ar oferi, de asemenea, „capacitatea de a conduce autobuzele într-un mod mai eficient prin optimizarea accelerației și decelerării pentru a obține economii semnificative de energie și reducerea uzurii vehiculului”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *