Photo 47201497 © Mihai Andritoiu | Dreamstime.com

IKEA spune că și-a micșorat amprenta climatică cu ajutorul noilor becuri

IKEA, cel mai mare brand de mobilă din lume, a anunțat miercuri că emisiile sale anuale de carbon au scăzut cu 5% în ultimul an fiscal, ca urmare a eforturilor de a stimula utilizarea energiei regenerabile și de a face produsele sale mai eficiente din punct de vedere energetic, potrivit Reuters.

IKEA și-a propus ca, până în 2030, să devină o companie pozitivă din punct de vedere climatic, adică să reducă mai multe emisii de gaze cu efect de seră decât emite lanțul său valoric.

Aceasta a declarat că emisiile din întregul lanț valoric – de la producția de materii prime până la utilizarea și eliminarea produselor de către clienți – a fost estimată la un total de 25,8 milioane de tone de echivalent CO2 în cele 12 luni până în august 2022, față de o cifră revizuită în creștere de 27,2 milioane de tone în anul fiscal 2021.

Unul dintre principalii factori de reducere a fost dezvoltarea unei game de becuri LED mai eficiente din punct de vedere energetic, denumită „Solhetta”, a declarat Jon Abrahamsson Ring, directorul general al grupului Inter IKEA, care deține brandul IKEA.

Ajutarea furnizorilor să folosească mai multă energie regenerabilă în țări precum China – prin obținerea de împrumuturi cu discount și acorduri-cadru pentru a le spori accesul la energie curată – a contribuit, de asemenea, la reducerea emisiilor, a declarat el pentru Reuters.

Inter IKEA acționează în calitate de francizor pentru proprietarii de magazine IKEA și se ocupă de aprovizionare.

Abrahamsson Ring a declarat anterior că volumul vânzărilor cu amănuntul nu a crescut în anul fiscal 2022, deoarece IKEA s-a străduit să satisfacă cererea din cauza lipsei de aprovizionare. Vânzările cu amănuntul au crescut pe fondul creșterii prețurilor, la 44,6 miliarde de euro.

Grupul Ingka, care deține majoritatea magazinelor IKEA din întreaga lume, și-a redus propriile emisii cu 23%, la 455.014 tone de echivalent CO2. Reducerea emisiilor proprietarului de magazine a fost realizată și prin utilizarea unei cantități mai mari de energie regenerabilă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *