Google plănuiește să licențieze noi seturi de date cartografice unei serii de companii pentru a le folosi în crearea de produse în jurul energiei regenerabile și speră să obțină până la 100 de milioane de dolari în primul an, potrivit CNBC.
Compania plănuiește să vândă acces la noi API-uri (interfețe de programare a aplicațiilor) cu informații despre energia solară, energie și calitatea aerului, potrivit materialelor consultate de CNBC.
Printre noile oferte se va număra un API solar, care ar putea fi folosit de instalatori de energie solară precum SunRun și Tesla companii de energie și de proiectare solară precum Aurora Solar, potrivit unei liste de exemple de clienți vizualizate de CNBC. Google vede, de asemenea, oportunități de clienți cu companii imobiliare precum Zillow, Redfin, companii din domeniul ospitalității precum Marriott Bonvoy, și companii de utilități precum PG&E.
O parte din datele din Solar API vor proveni de la un proiect pilot axat pe consumator numit Project Sunroof, un calculator de economii solare care a fost lansat inițial în 2015. Programul permite utilizatorilor să introducă adresa lor și să primească costurile solare estimate, cum ar fi economiile la factura de electricitate și dimensiunea instalației solare de care vor avea nevoie. De asemenea, oferă o modelare 3D a acoperișurilor clădirilor și a copacilor din apropiere pe baza datelor Google Maps.
Google intenționează să vândă accesul API la datele individuale ale clădirilor, precum și la datele agregate pentru toate clădirile dintr-un anumit oraș sau județ, se arată într-un document.
Compania spune că are date pentru peste 350 de milioane de clădiri, potrivit documentelor, în creștere semnificativă față de cele 60 de milioane de clădiri pe care le-a citat pentru Project Sunroof în 2017.
Un document intern estimează că API-urile solare ale companiei vor genera venituri între 90 și 100 de milioane de dolari în primul an de la lansare. Există, de asemenea, un potențial de conectare cu produsele Google Cloud în viitor, afirmă documentele.
Ca parte a lansării planificate, compania intenționează, de asemenea, să anunțe un API pentru calitatea aerului care va permite clienților să solicite date despre calitatea aerului, cum ar fi poluanți și recomandări bazate pe sănătate pentru anumite locații. Aceasta va include, de asemenea, hărți termice digitale ale datelor și informații despre calitatea aerului pe oră, precum și un istoric al calității aerului de până la 30 de zile.
Google nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii.
Cea mai recentă modalitate de obținere a veniturilor vine în contextul în care compania a încercat să își monetizeze produsele legate de hărți, deoarece se confruntă cu presiuni pentru a produce venituri pe fondul unei încetiniri economice mai ample. În timp ce compania se concentrează să devină mai eficientă, aceasta a investit, de asemenea, în tehnologii mai noi, cum ar fi inteligența artificială generativă și sustenabilitatea – o piață de care speră să profite cu API-ul solar.
În prezent, compania licențiază API-ul său de cartografiere pentru navigație unor companii precum Uber, care a declarat în 2019 că a plătit Google 58 de milioane de dolari în trei ani.
Veniturile din API pentru hărți sunt direcționate către segmentul de cloud al companiei, care a devenit în sfârșit profitabil în primul trimestru, dar care a avut un parcurs anevoios în încercarea de a concura cu liderii de piață Amazon și Microsoft.
Google nu dezvăluie cât de mult câștigă afacerea Maps, dar a fost în mod istoric unul dintre cele mai puțin monetizate produse ale Google, a declarat analistul Brian Nowak de la Morgan Stanley pentru CNBC în 2021. La acea vreme, Morgan Stanley estimase că Google Maps va câștiga 11,1 miliarde de dolari până în acest an, pe măsură ce noile produse de călătorie și pinii promovați au început să crească veniturile din publicitate.
De asemenea, mișcarea vine în contextul în care compania încearcă să își raționalizeze produsele de cartografiere. În iunie, CNBC a descoperit că firma concedia angajați de la aplicația de raportare a traficului Waze, pe care a achiziționat-o în 2013, și o combina cu echipa Google Maps.