Emisiile din sectorul auto ar fi putut scădea cu peste 30% între 2010 și 2022 dacă dimensiunea mașinilor ar fi rămas de aceeași, conform unui raport, citat de The Guardian.
În schimb, dimensiunea mașinii medii a crescut, pe măsură ce tendința de a dezvolta SUV-uri a luat amploare, ceea ce înseamnă că rata anuală globală de reducere a intensității energetice – scăderea consumului de combustibil – a vehiculelor ușoare (LDV) a fost în medie de 4,2% între 2020 și 2022.
Un raport realizat de Global Fuel Economy Initiative (GFEI) a arătat că SUV-urile reprezintă acum majoritatea pieței de automobile noi (51%), iar greutatea medie a LDV a atins un nivel record de peste 1,5 tone.
De asemenea, mașinile devin din ce în ce mai mari, amprenta medie la sol a unui model nou ajungând la 4,2 metri pătrați. Companiile auto comercializează intensiv SUV-urile, deoarece acestea oferă cel mai mare profit: sunt vândute la prețuri superioare, dar au un cost de producție proporțional mai mic.
Foto 195712403 © Pulsatinglight | Dreamstime.com