Organismul britanic de supraveghere a publicității a interzis două reclame ale Toyota pentru că au tolerat un mod de conducere care nu ține cont de impactul asupra mediului, scrie The Guardian. Într-o decizie istorică, instituția a declarat că reclamele SUV-urilor au fost create fără „un simț al responsabilității față de societate”.
Este pentru prima dată când Autoritatea pentru Standardele de Publicitate (Advertising Standards Authority – ASA) a blocat o reclamă la un SUV pe motiv de încălcare a responsabilității sociale într-un context de mediu.
Autoritatea de reglementare a interzis două reclame, lansate pentru prima dată în cadrul unei campanii din 2020: un poster și un videoclip difuzat pe rețelele de socializare, în care zeci de mașini Toyota Hilux traversează un teren off-road, inclusiv un râu, în timp ce o voce din off descrie scena ca fiind „unul dintre adevăratele spectacole ale naturii”. Vehiculele se alătură apoi unei șosele și traversează o zonă urbană, înainte ca o mașină singuratică să intre pe o alee, iar vocea din off continuă: „Toyota Hilux. Născută pentru a hoinări”. Afișul prezintă două SUV-uri în prim-plan, urmate de un roi de alte vehicule care traversează un teren stâncos peste un nor de praf.
Plângerea a fost depusă de Adfree Cities, o rețea de grupuri care încearcă să scoată publicitatea din spațiile publice. Aceștia au susținut, în parteneriat cu grupul de campanie Badvertising din Marea Britanie, că reclamele au tolerat un comportament dăunător mediului și cer să se pună capăt publicității pentru produse și servicii cu emisii ridicate de carbon.
ASA a hotărât că reclamele „au tolerat utilizarea vehiculelor într-un mod care nu a ținut cont de impactul acestora asupra naturii și a mediului înconjurător… acestea nu au fost pregătite cu un simț al responsabilității față de societate”.