Photo 265118653 © Osaze Cuomo | Dreamstime.com

Doar 24% dintre marile companiile europene sunt pe cale să atingă neutralitatea emisiilor în 2050 – Accenture

Doar 18% dintre marile companii ale lumii au fost evaluate ca fiind pe drumul cel bun pentru a ajunge la un nivel net zero până în 2050. În funcție de regiune, 24% dintre companiile europene erau pe cale să atingă nivelul zero net până în 2050, față de 20% în America de Nord și doar 13% în restul lumii, potrivit unui nou studiu publicat de firma globală de servicii profesionale Accenture, preluat de ESG Today.

De asemenea, 67% dintre companiile europene au redus emisiile din 2016, comparativ cu 53% în America de Nord și 40% în restul lumii.

În plus, mai mult de trei sferturi dintre marile companii la nivel global au reușit să își reducă intensitatea emisiilor operaționale, sau emisiile pe unitate de venit, de la implementarea Acordului de la Paris în 2016, dar mai puțin de o cincime sunt pe cale să atingă nivelul de emisii nete zero până în 2050, obiectivul necesar pentru a îndeplini ambiția Acordului de a limita încălzirea globală la 1,5°C.

În timp ce 70% din emisiile operaționale provin de la primele 20% dintre emițătorii din fiecare sector, potrivit raportului, aceste companii sunt în frunte în ceea ce privește ambiția, dar până în prezent sunt în urmă în ceea ce privește acțiunile, 42% dintre emițătorii de top stabilindu-și un obiectiv net zero, dar numai 31% dintre aceștia reducând efectiv emisiile din 2016, cu mult sub nivelul de 50% din totalul companiilor cu emisii reduse.

Pentru realizarea studiului, intitulat Destination Net Zero, Accenture a examinat cele mai mari 2.000 de companii publice și private din punct de vedere al veniturilor la nivel global, analizând angajamentele lor de zero emisii nete, pârghiile de decarbonizare și rezultatele obținute în ceea ce privește reducerea emisiilor operaționale de gaze cu efect de seră de tip Scope 1 și 2.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *