Photo 30609554 © Julius Kielaitis | Dreamstime.com

CEO-ul Tesco îndeamnă la un angajament politic pentru obiectivele Net Zero din Marea Britanie

Ken Murphy, directorul general al Tesco, cel mai mare retailer din Marea Britanie, a făcut apel la partidele politice să își respecte angajamentele de reducere netă la zero a emisiilor de gaze cu efect de seră, în vederea alegerilor generale anticipate din 2024, relatează ESG News.

Într-un discurs la conferința Reuters IMPACT de la Londra, Murphy a subliniat potențialul inovației ecologice în cadrul industriei alimentare de a reduce costurile, emisiile de carbon și de a spori securitatea alimentară în Regatul Unit.

„De aceea, este esențial ca partidele politice să își respecte angajamentele net zero și termenele și să plaseze inovarea sistemului alimentar în centrul agendei de creștere”, a spus el.

Murphy a subliniat importanța ca partidele politice să își respecte angajamentele net zero și termenele, plasând inovarea sistemului alimentar în centrul agendei de creștere a țării. El și-a exprimat îngrijorarea cu privire la nivelul de investiții din Regatul Unit, care se află în urma mediei OCDE, și a îndemnat la colaborare între guvern și industrie pentru a stimula inovarea pe scară largă.

„Este bine faptul că guvernul are fonduri disponibile pentru inovare, cum ar fi fondul de inovare agricolă, dar… suntem în urma concurenților din Europa și din Asia, ca să nu mai vorbim de Statele Unite.”

În timp ce guvernul conservator din Marea Britanie s-a angajat să atingă un nivel net zero al emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2050, au existat indicii că unele politici ecologice cu costuri directe pentru consumatori ar putea fi amânate sau reconsiderate de administrația premierului Rishi Sunak.

Tesco, care deține o cotă de 27% din piața britanică de produse alimentare, își propune să atingă un obiectiv de zero emisii nete de dioxid de carbon pentru operațiunile sale până în 2035, prin adoptarea de energie regenerabilă, reducerea plasticului și promovarea dietelor durabile. De asemenea, compania se angajează ca până în 2050 să aibă emisii nete de carbon zero, incluzând operațiunile, produsele și lanțurile sale de aprovizionare.

„Mulți militanți pentru mediu sunt sceptici în ceea ce privește dorința marilor companii de a reduce emisiile, considerând că este vorba mai degrabă de un exercițiu de relații publice”, a declarat Murphy. „Dar marile companii spun că pot face o diferență datorită dimensiunii lor.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *