Photo 98936123 © Rosshelen | Dreamstime.com

Cele mai bune cinci mașini electrice chinezești de urmărit când vor ajunge în Europa în acest an

China este cel mai mare producător mondial de vehicule electrice (VE), iar cele mai recente mașini ale sale vor ajunge în Europa. Iată cinci dintre ele de urmărit, potrivit Euronews.

Vizitatorii celui mai mare salon auto din China, desfășurat la Shanghai la începutul acestui an, ar fi fost uimiți nu numai de dominația vehiculelor electrice (VE), ci și de viteza cu care producătorii chinezi avansează atât pe piața internă, cât și pe cea internațională.

Acest lucru este valabil în special în Europa, a doua piață din lume ca mărime pentru vânzările de VE, după China.

Având în vedere obiectivele ambițioase de reducere a emisiilor de C02 în UE, companiile auto chinezești stimulează disponibilitatea vehiculelor electrice, însă mulți dintre producătorii auto tradiționali din Europa se tem că, în acest proces, ar putea remodela industria auto de pe continent.

Dar, pe măsură ce atât jucătorii consacrați, cât și noii veniți se luptă pentru a atrage clienții, oferta de vehicule electrice noi continuă să crească. Iată câteva dintre noile modele chinezești pe care ne putem aștepta să le vedem pe drumurile din Europa în lunile următoare.

HiPhi X

Photo 248122716 © Aliaksandr Yarmashchuk | Dreamstime.com

HiPhi, una dintre cele mai inovatoare companii de automobile electrice care a apărut în China, lansează un SUV complet electric pentru a concura cu Tesla Model X, Audi Q8 e-tron și BMW iX.

HiPhi X are o baterie de 97 kWh care este cuplată cu două motoare în față și în spate și oferă o autonomie maximă de 460 km.

Cumpărătorii pot alege între două modele la lansare – o configurație cu patru sau șase locuri – iar printre caracteristicile unice se numără farurile care pot proiecta imagini sau chiar filme și ușile cu deschidere automată a aripilor fără atingere.

Comenzile sunt preluate în prezent în Germania și Norvegia, dar compania este așteptată să anunțe celelalte piețe europene pe care va intra mai târziu în cursul anului.

Prețurile pentru un HiPhi X cu șase locuri pornesc de la 109.000 de euro (1.164.000 NOK ), iar pentru cel cu patru locuri de la 123.000 de euro (1.326.000 NOK ).

BYD Seal

Photo 263739705 © Chatchai Somwat | Dreamstime.com

După SUV-ul Atto 3 și hatchback-ul Dolphin, cel mai recent și mai ambițios model BYD de până acum este o berlină complet electrică, Seal. Concurent cu modele precum Tesla Model 3, BMW i4, Polestar 2 și Ioniq 6 de la Hyundai, Seal este disponibil cu tracțiune spate și tracțiune integrală.

Ambele au în comun aceeași baterie de 82,5 kWh. În ceea ce privește autonomia, opțiunea cu tracțiune spate poate atinge 570 km cu o singură încărcare, în timp ce modelele cu tracțiune integrală au o autonomie preconizată de 520 km.

BYD, sau „Construiește-ți visele”, a vândut peste 3,5 milioane de automobile și este pionier în tehnologia bateriilor de peste două decenii. Bateria utilizează chimia LFP, astfel încât nu conține cobalt și este mai ieftină de fabricat decât bateriile litiu-ion, deoarece sunt necesare mai puține materiale prețioase.

Noul model, care a fost lansat oficial pe piața europeană la IAA Mobility 2023, va ajunge în Europa în ultimul trimestru al anului, cu prețuri începând de la 44.900 de euro.

MG Cyberster

O superbă mașină sport cu două locuri complet electrică, Cyberster, este pe drum de la MG, una dintre cele mai de succes mărci chinezești din Europa. Parte a grupului SAIC, cel mai mare producător auto din China, MG s-a concentrat în principal pe vehicule electrice de familie cu prețuri competitive, astfel că acest lucru marchează revenirea mult așteptată a acestora la producția de mașini sport MG.

Dezvăluit pentru prima dată la Salonul Auto de la Shanghai, acesta își face debutul european în cadrul Salonului Auto IAA Mobility 2023, care are loc săptămâna aceasta la München.

Inspirat de mașinile sport britanice clasice, Cyberster este cea mai puternică mașină de serie MG de până acum. Cu aproximativ aceleași dimensiuni ca BMW Z4 sau Jaguar F-Type, se așteaptă ca acesta să aibă o autonomie de până la 480 km și va fi disponibil în versiuni cu tracțiune spate și integrală.

MG își trage rădăcinile din 1924, iar mașina va fi lansată în cadrul sărbătoririi centenarului anul viitor. Nu există nicio informație oficială despre preț, dar este puțin probabil ca acesta să fie orientat către segmentul slab valoric al pieței.

Zeekr X

La fel ca Polestar și Lotus, Zeekr face parte din grupul Geely, care deține și Volvo și, împreună cu Mercedes-Benz, sunt parteneri în Smart Automotive.

Înființată în urmă cu doar doi ani, Zeekr are ambiții internaționale și lansează nava amiral Zeekr 001 și Zeekr X în Europa, primele livrări urmând să înceapă în toamnă.
Zeekr X este un mic crossover electric care are multe în comun cu Smart #1 și Volvo EX30, iar inițial vor fi disponibile două versiuni, o configurație cu un singur motor și o variantă cu două motoare.

Zeekr X se lansează cu un pachet de baterii de 69 kWh care, potrivit Zeekr, poate asigura o autonomie de până la 440 km.

Disponibil pentru precomandă acum în Olanda și Suedia, alte piețe europene sunt așteptate să se alăture portofoliului lor de vânzări în cursul acestui an. Prețurile pentru Zeekr X încep de la 44.990 de euro și 550.000 de coroane suedeze (aproximativ 46.300 de euro) pentru modelul Long Range cu un singur motor.

Nio EL6

Photo 284250180 © Tatiana Golmer | Dreamstime.com


Într-o industrie aglomerată a vehiculelor electrice, Nio, fondată în 2014, a fost supranumită răspunsul chinezesc la Tesla. În prezent, se primesc comenzi pentru noul EL6 de la Nio în Germania, Olanda, Suedia, Danemarca și Norvegia, mașinile urmând să sosească mai târziu în cursul anului.

Conceput pentru a concura cu modele precum Tesla Model Y și BMW iX3, EL6 aduce ceva nou în domeniul SUV-urilor electrice de familie sub forma tehnologiei de schimb de baterii.

Ideea este că, prin eliminarea costului bateriei din prețul total, EVS devine accesibil unui public mai larg.

Cu ajutorul acestei tehnologii, deținerea unei mașini electrice este mai fezabilă pentru persoanele care parcurg în mod regulat distanțe lungi, pentru cei care nu au acces la un încărcător de acasă și pentru toți cei care sunt preocupați de longevitatea bateriei.
Schimbarea unei baterii descărcate cu una complet încărcată durează doar 5 minute; cu toate acestea, confortul și succesul modelului Nio depind de cât de bine sunt amplasate stațiile de schimb de baterii, dar în prezent există doar 16 în întreaga Europă.

Modelul EL6 este disponibil cu două baterii la alegere. Modelul entry-level are o baterie de 75 kWh, în timp ce modelul de top de gamă primește o unitate de 100 kWh și o autonomie de până la 520 km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *