Photo 273797645 © Boarding1now | Dreamstime.com

Canada testează primul tren de pasageri din lume alimentat cu hidrogen

Primul tren de pasageri din lume alimentat cu hidrogen, Coradia iLint, este în prezent testat în regiunea Charlevoix din Quebec, scrie France24. Trenul circula în Germania din 2018, dar acesta este debutul său nord-american.

Proiectat în Franța de producătorul de material rulant Alstom, trenul cu emisii zero funcționează cu energie electrică produsă prin amestecarea hidrogenului cu oxigen, ceea ce înseamnă că umiditatea este singurul său produs rezidual.

Alstom a anunțat că Europa a plasat deja o comandă pentru 41 de trenuri pe hidrogen.

Inginerii de la Train de Charlevoix au fost trimiși în Germania iarna trecută pentru a învăța cum să îl opereze. Alstom susține că trenul este primul de acest fel de pe continentul nord-american, potrivit Global News.

De asemenea, un inginer din Germania se află în permanență la bord pentru a ajuta la traducerea comenzilor și pentru a rezolva problemele atunci când este nevoie.

„Comenzile nu sunt la fel de primitive ca în cazul trenurilor diesel. Aveți computere care vă spun dacă există probleme”, a spus Robitaille. „Totul este încă în limba germană, iar germana mea nu este atât de bună”.

Proiectul pilot se va desfășura până la 30 septembrie, dar directorul general al Train de Charlevoix, Nancy Belley, speră să vadă tehnologia folosită pe termen lung.

Deși Coradia iLint are, din punct de vedere tehnic, o viteză maximă de 140 km/h, normele de siguranță pentru această zonă nu permit trenului să meargă decât până la 60 km/h, ceea ce înseamnă că deplasarea cu trenul între cele două orașe durează aproximativ de două ori mai mult decât ar dura cu o mașină.

Dar Train de Charlevoix se adresează turiștilor, iar Belley spune că cei mai mulți aleg să îl ia pentru priveliștile asupra râului St Lawrence și a munților.

Trenul alimentat cu hidrogen are o capacitate de 120 de locuri pe rând, iar până acum, în acest sezon, are o rată medie de ocupare de 60 la sută.

Alstom, compania din spatele trenului, speră să folosească acest proiect pilot ca dovadă că vehiculele alimentate cu hidrogen sunt calea viitorului în America de Nord.

Ideea este de a folosi în cele din urmă trenurile alimentate cu hidrogen ca alternativă la motorină în zonele în care nu există un sistem de alimentare cu hidrogen.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *