BMW se aşteaptă ca până în a doua parte a deceniului vehiculele exclusiv electrice să reprezinte peste 50% din noile vânzări, „cu mult înainte” de ţinta sa din 2030 şi preconizează să aibă în producţie o maşină alimentată cu hidrogen în a doua parte a deceniului, a anunţat miercuri producătorul auto german, potrivit Reuters.
Constructorul auto a prognozat livrări ușor mai mari și o marjă de 8-10% pentru anul în curs, în creștere față de ținta de 7-9% din 2022, dar a avertizat că se așteaptă în continuare la costuri ridicate din cauza problemelor lanțului de aprovizionare și nu a luat în calcul în perspectiva sa o recesiune profundă pe piețele sale cheie.
Șeful financiar al BMW, Nicolas Peter, care urmează să se pensioneze la sfârșitul acestui an, a declarat că se așteaptă ca aprovizionarea cu energie și cipuri să se stabilizeze, dar a prezis în continuare costuri semnificative din cauza blocajelor logistice și a prețurilor ridicate ale materiilor prime.
Compania a declarat că intenționează să mențină prețurile stabile, după ani de zile în care a făcut față creșterii costurilor prin transferarea acestora către clienți.
Prognoza se potrivește cu un ton în general prudent în întreaga industrie auto care speră la un 2023 mai puternic, dar care este încă foarte conștient de problemele lanțului de aprovizionare, de inflația ridicată din Europa și de incertitudinea privind redresarea economică post-pandemică a Chinei.
Cu toate acestea, producătorii auto din toate domeniile au fost optimiști în ceea ce privește creșterea segmentului lor de vehicule electrice pe baterii, BMW prevăzând că un sfert din vânzările noi vor fi complet electrice până în 2025, ajungând la o treime până în 2026 – un salt ambițios față de raportul de 1 la 11 înregistrat anul trecut.
Unul dintre cei mai proeminenți susținători, în rândul producătorilor de automobile, ai tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen, ca opțiune valoroasă alături de automobilele cu baterii, directorul executiv Oliver Zipse a declarat că ar putea, de asemenea, să prevadă intrarea în producție a unui vehicul alimentat cu hidrogen până la jumătatea deceniului.
Cheia pentru ca acest lucru să se întâmple este extinderea rețelei de alimentare cu hidrogen, care se află în principal în mâinile industriei de transport de vehicule grele, a adăugat șeful departamentului de dezvoltare, Frank Weber, în cadrul unei conferințe de presă dedicate rezultatelor anuale ale companiei.
„Vedem vehiculele electrice pe bază de hidrogen ca pe o completare semnificativă a mobilității electronice, chiar și cu un oarecare decalaj în timp”, a spus Zipse.
Vehiculul de testare BMW iX5 Hydrogen, cu o autonomie de 500 km și o capacitate de realimentare în trei până la patru minute, a fost testat în diferite țări, a precizat BMW într-un comunicat.