📷 Miluta Flueras ↠ http://fb.com/miluta7

Aquila își reducere semnificativ amprenta de carbon și deșeurile în 2022

Aquila, companie de distribuţie şi logistică din România și Republica Moldova, anunță că înregistrează progrese notabile de reducere a amprentei de carbon și a deșeurilor în anul 2022, potrivit raportului de sustenabilitate. Amprenta totală de carbon a companiei a înregistrat o scădere de 6,5%, însumând 36.837 tone CO2 echivalente (tCO2e), conform metodei de calcul pe bază de locație.

Intensitatea emisiilor (calculată pe baza locației) raportată la cifra de afaceri s-a îmbunătățit cu 18,4%, iar cea calculată la numărul de km parcurși cu 4,6%. 

Țintele de decarbonare stabilite de către companie pentru 2026 includ: reducerea de 3% a amprentei de carbon a depozitelor și 20% la nivelul flotei de vehicule. Aceste măsuri includ creșterea eficienței energetice, investiții în energii regenerabile și înlocuirea treptată a flotei, cu vehicule cu emisii scăzute.

„Pentru Aquila principiile de mediu, sociale şi de guvernanţă (ESG) sunt o prioritate, care sunt transpuse în Strategia de sustenabilitate și angajamentul de raportare în conformitate cu standardele internaționale, precum și bunele practici din piața de capital. Reușita în reducerea amprentei de carbon se datorează în principal programelor de înlocuire a flotei de vehicule și optimizării rutelor de transport. De asemenea, în linie cu strategia de sustenabilitate, am investit în surse regenerabile de energie iar în prezent aproximativ 53% din energia electrică utilizată provine din surse eco-friendly. Atingerea unei înalte performanțe în sustenabilitate necesită efort susținut, fiind o călătorie de lungă durată la care noi ne-am angajat”, spune Răzvan Bagherea, Director Organizare și Resurse Umane, Aquila.

Structura amprentei de carbon arată că 67% din emisii sunt directe (Scop 1), controlabile de companie, iar 33% sunt indirecte (Scop 2 și 3), provenind inclusiv de pe lanțul valoric și care sunt mai dificil de controlat. La nivelul companiei consumul de energie a scăzut cu 3,1%, iar eficiența energetică raportată la cifra de afaceri s-a îmbunătățit cu 15,4%. 

În privința gestionării deșeurilor, Grupul susține că a redus cantitatea generată cu 19%, ”prin metode mai eficiente de ambalare și gestionare”.

Aquila a realizat în perioada martie-aprilie 2023 o analiză de materialitate, implicând atât stakeholderi interni, cât și externi. Prin această analiză a identificat 18 teme materiale, dintre care 6 au fost considerate cu impact semnificativ asupra activității companiei. Acestea sunt: confidențialitatea datelor, siguranța și calitatea produselor, sănătatea și siguranța la locul de muncă, administrarea și conducerea companiei, gestionarea și administrarea salariaților și gestionarea deșeurilor. Astfel, grupul de companii spune că va continua să dezvolte și să implementeze măsuri menite să abordeze toate cele 18 teme materiale identificate, cu accent pe aspectele semnificative pentru companie și părțile interesate.

Aquila transportă bunuri din toate categoriile de temperatură (ambient, refrigerat, congelat) național și internațional în peste 20 de țări din UE, Elveția și Marea Britanie, etc. Compania a încheiat anul 2022 cu profit net de 85 mil. lei, plus 20% anual şi venituri de 2,2 mld. lei, în creştere cu 15%. Pentru anul 2023, compania și-a bugetat investiții de 12,7 milioane de euro din care, 7,6 milioane de euro pentru cumpărarea de mijloace de transport, în leasing. 

Raportul de sustenabilitate al Grupului AQUILA pentru anul 2022 – a fost elaborat pe baza standardului de raportare al Global Reporting Initiative (GRI) 2021. Companiile care intră în scopul raportului sunt Aquila Part Prod Com S.A. (România), Trigor AVD S.R.L. (Republica Moldova) și Printex S.A. (România). 

Raportul detaliat poate fi analizat aici.

Compania a fost înființată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile. Din noiembrie 2021 este listată la Bursa de Valori București (BVB), ca urmare a unei oferte publice inițiale în valoare de 367 milioane lei, cea mai mare ofertă publică inițială derulată de o companie antreprenorială românească pe piața de capital locală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *