Airbus anunță că va reînnoi întreaga flotă de nave închiriate care transportă subansamble de aeronave între unitățile de producție din Europa și Statele Unite cu trei nave moderne, cu emisii reduse de gaze de eșapament, cu propulsie asistată de vânt. Până în 2030, noua flotă va genera cu 50% mai puține emisii de CO2 decât în 2023.
Airbus a însărcinat armatorul Louis Dreyfus Armateurs să construiască, să dețină și să opereze aceste noi nave, care vor intra în serviciu începând cu 2026.
Compania preconizează că noua flotă va reduce emisiile medii anuale de CO2 transatlantice de la 68.000 la 33.000 de tone până în 2030. Acest lucru va contribui la angajamentul Airbus de a-și reduce emisiile industriale globale cu până la 63% până la sfârșitul deceniului – comparativ cu 2015 ca an de referință – în conformitate cu traiectoria de 1,5°C din Acordul de la Paris.
„Reînnoirea flotei noastre maritime reprezintă un pas important în reducerea impactului nostru asupra mediului”, a declarat Nicolas Chrétien, șeful departamentului de sustenabilitate și mediu al Airbus. „Cea mai recentă generație de nave propusă de Louis Dreyfus Armateurs este mai eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil decât predecesorii lor, folosind tehnologii de ultimă generație, cum ar fi propulsia asistată de vânt. Acest lucru demonstrează determinarea noastră de a fi lideri în decarbonizarea sectorului nostru, inovând nu doar în domeniul aviației, ci în toate operațiunile noastre industriale.”
De asemenea, reînnoirea flotei sprijină ambiția Airbus de a crește rata de producție a familiei A320 la 75 de aeronave pe lună până în 2026. Fiecare nouă navă transatlantică va avea capacitatea de a transporta aproximativ șaptezeci de containere de 40 de picioare și șase seturi de subansamblare a aeronavelor cu un singur culoar – aripi, fuselaj, piloni de motor, planuri orizontale și verticale de coadă – față de trei-patru seturi cu navele cargo actuale.