Tesla a redus, din nou, preţul vehiculelor sale electrice pe piaţa din SUA, în speranţa că va reuşi să îşi majoreze volumele de vânzări, însă analiștii cred că va afecta profitabilitatea companiei, potrivit Reuters.
Reducerile de preţuri, anunţate joi seara, variază de la 1,9% pentru versiunea performance a Model 3 şi până la 5,6% pentru versiunea de bază a Model S. Tesla a redus prețurile la ambele versiuni ale sedanului său Model 3 cu 1.000 de dolari și la crossoverul Model Y cu 2.000 de dolari, se arată pe site. De asemenea, a redus cu 5.000 de dolari prețurile la ambele versiuni ale modelelor sale mai scumpe Model S și Model X.
După noile reduceri, versiunea de bază a Model 3 costă 41.900 de dolari, în timp ce versiunea de bază a sedanului Model S costă 84.990 de dolari.
Cea de-a cincea campanie de reducere de preţuri demarată de Tesla de la începutul anului vine după comentariile recente ale directorului general Elon Musk, potrivit căruia Tesla se va concentra pe volumele de vânzări în dauna marjelor de profit.
Tesla, care îşi vinde automobilele direct către consumatori, susţine că micile ajustări ale preţurilor au avut un efect important asupra cererii. Constructorul american a livrat 422.875 de vehicule la nivel global în primul trimestru, însă doar 10.695 dintre acestea au fost Model S şi Model X.
Tesla a stabilit o țintă de vânzări de 1,8 milioane de mașini în acest an.