Un program pentru educaţie de mediu în şcolile din comunităţile vulnerabile din România a fost lansat de Teach for Romania, în contextul în care ţara noastră este ultima în clasamentul statelor europene în ceea ce priveşte conştientizarea şi acţiunile individuale ale cetăţenilor pentru dezvoltare durabilă, anunță un comunicat de presă al asociației.
Programul va fi implementat în 109 şcoli şi 17 grădiniţe din comunităţile vulnerabile în care organizaţia îşi desfăşoară activitatea. Un număr de 145 de profesori din reţeaua Teach for Romania vor lucra cu materialele dezvoltate în cadrul programului cu 2.900 de elevi.
Programul îşi propune, prin abordarea temelor mari ale schimbărilor climatice, să contribuie la modificarea comportamentelor viitorilor adulţi pe termen lung şi oferă metode şi instrumente de lucru profesorilor referitor la ce ar trebui să ştie, să poată face şi ce atitudine să aibă un elev care termină clasa a VIII-a pentru ca el să contribuie la dezvoltarea sustenabilă a comunităţii în care trăieşte.
În cadrul programului a fost dezvoltată o hartă a competenţelor pentru elevi, un curriculum descris şi detaliat progresiv, de la ciclul preşcolar până la final de gimnaziu. Harta competenţelor este aliniată la profilul absolventului şi la curriculumul şcolar. Pentru a susţine dezvoltarea competenţelor, au fost create trei ghiduri de activităţi pentru educatori, învăţători şi profesori, cu activităţi uşor de integrat în programă, indiferent ce materie predau.