Producătorul chinez de vehicule electrice de lux Human Horizons își va lansa marca premium HiPHi pe unele piețe europene în cursul acestui an, în timp ce compania încearcă să se extindă în străinătate, a declarat joi un director executiv de top.
Cofondatorul Mark Stanton a declarat pentru Reuters că producătorul auto va anunța în ce țări europene va intra la Salonul Auto de la Shanghai din aprilie, dar a precizat că va fi pe câteva piețe cu o penetrare mai mare a EV-urilor în Europa de Vest sau în Scandinavia.
„Nu vrem să mergem acolo și să ne extindem prea mult și să facem prea multe, prea repede”, a spus Stanton. El a spus că EV-urile conectate ale HiPhi, cu caracteristici hi-tech, vor viza „consumatorii mai tineri, mai înstăriți și mult mai deschiși la minte, care nu au dezvoltat o loialitate față de o marcă precum Mercedes sau Porsche”.
Human Horizons urmează altor producători chinezi de EV-uri în Europa, printre care Xpeng, BYD, Great Wall Motors și Aiways, cu ratinguri de siguranță de cinci stele. Stanton a declarat că modelele HiPhi au primit ratinguri de top în China și „ne așteptăm ca toate mașinile noastre să obțină cinci stele” în Europa.
În prezent, marca HiPhi vinde în China SUV-ul X și sedanul Z, cu o autonomie de până la 430 mile (692 km) și prețuri începând de la aproximativ 620.000 de yuani (90.000 de dolari). Stanton a declarat că vânzările din acest an ar trebui să ajungă la aproximativ 4.000 sau 5.000 de unități.
De asemenea, compania va anunța în aprilie, la Shanghai, un nou model premium cu preț mai mic și volum mai mare.
Stanton a declarat că printre caracteristicile mașinilor HiPhi se numără recunoașterea facială și farurile cu proiector care pot emite direcții sau avertismente pe drumul din fața ta.
Automobilul nu are mânere de ușă. Proprietarii pot programa ușile să se deschidă pe măsură ce se apropie de vehicul. Acestea se închid apoi când șoferul apasă pedala de frână.