Prețul mediu al unei mașini electrice cu baterii va ajunge în 2027 la paritate cu costul unui vehicul cu motor cu ardere internă de dimensiuni și configurație similare, ceea ce va accelera adoptarea globală a vehiculelor electrice, estimează analiștii Gartner într-un nou raport.
Cu toate acestea, până în 2030, capacitatea de generare a energiei și a rețelei electrice are potențialul de a acționa ca factori de inhibare a implementării în masă a mașinilor electrice, indiferent de preț.
„Cu excepția cazului în care țările iau măsuri pentru a-i stimula pe șoferii de vehicule electrice să încarce în afara perioadelor de vârf de consum de energie electrică, trecerea la vehiculele electrice ar putea pune o presiune suplimentară atât asupra capacității de generare a energiei electrice, cât și asupra infrastructurii de distribuție”, a declarat Davenport.
„Utilizarea unor tarife duble de zi și de noapte sau chiar a unor tarife de energie electrică pe jumătate de oră poate stimula șoferii de vehicule electrice să încarce în afara perioadelor de vârf, ceea ce ar necesita o implementare în masă a contorizării inteligente”, a adăugat Davenport. „De asemenea, capacitatea utilităților de a controla direct încărcătoarele de VE prin intermediul interfețelor de programare a aplicațiilor (API) ar permite ca încărcarea VE să fie momentan redusă în orele de vârf de consum pentru a se asigura că nu se depășesc cererile de rețea.”
Aproape 15 milioane de mașini electrice (electrice cu baterii și hibride plug-in) vor fi livrate în întreaga lume în 2023, potrivit celor mai recente previziuni ale Gartner. Se estimează că livrările de mașini electrice vor crește cu 19% în 2024, la 17,9 milioane de unități.