Producătorii chinezi de vehicule electrice se îndreaptă spre Thailanda, cu investiții de 1,44 miliarde de dolari în facilități de producție în cel mai mare centru auto din Asia de Sud-Est, care a fost mult timp dominat de companiile japoneze, scrie Reuters.
Acest nou val de investiții a fost sprijinit de guvernul thailandez, care a oferit stimulente și a curtat firmele chineze, având ca obiectiv convertirea a aproximativ 30% din producția anuală de vehicule a țării în vehicule electrice până în 2030.
Investiții în curs de realizare
Compania chineză Great Wall Motor a pariat din timp pe Thailanda, în 2020, când a achiziționat o fabrică de la General Motors, unde va cheltui 22,6 miliarde de baht (647,38 milioane de dolari) pentru a o transforma într-un centru regional de producție pentru vehicule electrice și hibride.
Constructorul auto va începe să producă popularul său compact Ora Good Cat EV în Thailanda de anul viitor și, de asemenea, va aduce filialele sale MIND Electronics, HYCET și Nobo Auto care produc electronice, sisteme de propulsie și scaune.
Rivalul chinez SAIC Motor, care deține MG Motor și are un parteneriat cu conglomeratul thailandez Charoen Pokphand Group, a lansat primul său EV în țară în 2019.
Acesta investește 500 de milioane de baht pentru a-și extinde uzina existentă pentru fabricarea de componente EV și baterii, a declarat compania în aprilie.
Gigantul chinez BYD, producător chinez de VE, investește 17,9 miliarde de baht pentru a înființa o nouă fabrică în Thailanda, care va începe să producă 150.000 de autoturisme pe an începând cu 2024, dintre care o parte vor fi exportate în Asia de Sud-Est și în Europa.
De asemenea, compania chineză Hozon New Energy Automobile colaborează cu Bangchan General Assembly din Thailanda pentru a produce la nivel local modelul electric NETA V începând de anul viitor.
În curs de realizare
Mai multe tranzacții sunt, de asemenea, în curs de pregătire, potrivit Consiliului de Investiții din Thailanda (BOI), care a urmărit producătorii auto chinezi.
Compania de stat Chongqing Changan Automobile, care are parteneriate cu Ford și Mazda, va investi 9,8 miliarde de baht pentru a înființa prima sa fabrică de vehicule electrice cu volan pe dreapta din afara Chinei, potrivit BOI.
GAC Aion, o filială a producătorului auto de stat Guangzhou Automobile Group (GAC), intenționează să investească peste 6,4 miliarde de baht pentru a produce EV-uri în Thailanda, a precizat BOI.
Chery Automobile din China, care a lansat pentru prima dată un VE dezvoltat de ea însăși în 2009, este „foarte interesată” să investească în Thailanda și intenționează să intre pe piață la începutul anului viitor, potrivit BOI.
Chongqing Changan, GAC și Chery nu au răspuns la solicitările de comentarii cu privire la planurile lor pentru Thailanda.
Constructorul auto chinez Geely se află, de asemenea, în stadiile incipiente de planificare a unei intrări în Thailanda, a raportat Reuters în luna mai, inclusiv cântărind modele pentru import și producție locală.
Popularitate în creștere
Afluxul de modele chinezești pare să contribuie la creșterea popularității vehiculelor electrice în Thailanda, a doua cea mai mare piață auto din Asia de Sud-Est.
În prima jumătate a anului 2023, peste 31.000 de EV-uri au fost înmatriculate în Thailanda, de peste trei ori mai mult decât numărul înregistrat în tot anul 2022, a declarat BOI, citând date din industrie.
De asemenea, diferența de preț dintre vehiculele electrice și mașinile cu motoare cu combustie a scăzut, în parte datorită subvențiilor guvernamentale.