Calea companiei Ikea către atingerea obiectivelor sale climatice pentru 2030 este pavată cu tactici obișnuite, precum creșterea utilizării energiei regenerabile și reducerea amprentei climatice a materialelor sale. Dar printre aceste provocări se ascunde un vinovat neașteptat pentru emisiile de carbon: lipiciul care ține împreună unele dintre cele mai populare produse ale gigantului de mobilă, scrie Bloomberg.
Adezivul pe care Ikea îl folosește pentru a face paturile, canapelele și toate celelalte produse reprezintă în prezent 5% din amprenta totală de carbon a companiei, potrivit raportului său de sustenabilitate 2022, publicat miercuri.
Trecerea la cleiuri din surse regenerabile este un factor cheie pentru atingerea obiectivului nostru general privind clima”, a declarat Ikea în raport. Dar „o mare provocare în ceea ce privește cleiurile pe bază de bioxid de carbon rămâne faptul că nu toate sunt compatibile cu tehnologia noastră convențională actuală de lipire și aplicare”. Acest lucru înseamnă că fabricile vor trebui să treacă la cleiurile pe bază de bio și, de asemenea, să își actualizeze utilajele și tehnologia în consecință, a precizat Ikea.
Compania care a adus în lume vitrina cu cărți Billy are un obiectiv ambițios de a deveni climateric-pozitivă până la sfârșitul acestui deceniu – cu alte cuvinte, de a reduce mai multe emisii decât emite. Din 2016, Ikea și-a redus emisiile de echivalent de dioxid de carbon cu 12%, inclusiv cu 5% anul trecut, potrivit raportului său.