Mașinile hibride plug-in emit mult mai mult dioxid de carbon decât sugerează măsurătorile oficiale, potrivit unor noi teste efectuate pe șosea de către academicieni, care sporesc îngrijorarea cu privire la impactul real al mașinilor vândute ca fiind mai bune pentru mediu, potrivit The Guardian.
Mașinile de la BMW, Renault și Peugeot au emis mult mai mult decât au susținut testele standard de laborator, în special BMW Seria 3, care emite de peste trei ori mai mult decât se preconiza, potrivit cercetării efectuate de Universitatea de Tehnologie Graz din Austria.
Vehiculele electrice hibride plug-in (PHEV) combină o baterie mică cu un motor tradițional pe benzină sau diesel. Constructorii de automobile spun că acestea pot oferi ce e mai bun din cele două lumi, permițând proprietarilor să parcurgă distanțe lungi, păstrând în același timp capacitatea de a conduce cu zero emisii. Cu toate acestea, militanții de mediu susțin că mașinile sunt mai poluante decât se afirmă.
Cercetarea a constatat că Seria 3 de la BMW emite 112 g de dioxid de carbon pe kilometru, de trei ori mai mult decât valoarea oficială de 36 g. Peugeot 308 a poluat cu 20% mai mult decât valoarea oficială de 27g, în timp ce Renault Megane a depășit cu 70% testul oficial de 30g.
Testele efectuate de grupuri independente, inclusiv de grupul de consumatori britanic Which?, au constatat în mod repetat că PHEV-urile consumă mai mult combustibil decât sugerează cifrele de laborator. Consumul mai mare de combustibil se adaugă la costurile de funcționare și crește emisiile de carbon poluante.
Grupul de campanie Transport & Environment (T&E) a comisionat un studiu cercetătorilor din Graz după ce o analiză similară efectuată în 2020 a constatat că PHEV-urile produc emisii mult mai mari decât cele anunțate, mai ales că unii utilizatori nu le încarcă. Cele mai recente date sugerează că tehnologia PHEV din unele modele mai noi încă poluează semnificativ mai mult decât sugerează testele oficiale.
Peugeot și BMW nu au reușit, de asemenea, să se ridice la nivelul autonomiei oficiale cu emisii zero. Peugeot 308 a reușit puțin peste jumătate din autonomia electrică, în timp ce BMW Seria 3 a atins trei sferturi.
T&E a declarat că testele au arătat că guvernele ar trebui să se concentreze asupra stimulării achiziționării de vehicule complet electrice, mai degrabă decât a celor hibride. Constatările vin în contextul în care guvernul britanic analizează ce hibrizi vor fi autorizați la vânzare între 2030 și interzicerea completă a vânzărilor de hibrizi noi în 2035. Unii actori din industrie se așteaptă la o cerință privind o autonomie minimă de emisii zero pentru mașinile care vor putea fi vândute.
Anna Krajinska, manager pentru emisii de vehicule la T&E, a declarat: „Hibrizii plug-in sunt vânduți ca fiind combinația perfectă între o baterie pentru toate nevoile locale și un motor pentru distanțe lungi. Dar testele din lumea reală arată că acesta este un mit. În testele efectuate în oraș, doar unul dintre PHEV-uri are autonomia electrică anunțată, în timp ce toate cele trei modele emit mai mult decât se afirmă în timpul condusului în regim de navetă. Legiuitorii ar trebui să trateze PHEV-urile în funcție de emisiile lor reale.”
Reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale industriei auto este considerată o parte vitală a încetinirii ritmului de încălzire globală. Cu toate acestea, mulți experți consideră că industria este departe de a realiza reduceri ale emisiilor care ar fi compatibile cu o încălzire globală mai mică de 1,5 grade Celsius, obiectivul Acordului de la Paris din 2015 privind clima.