Photo 228912201 © Nicoelnino | Dreamstime.com

Doar 1 din 4 companii este foarte încrezătoare în îndeplinirea cerințelor de raportare ESG – Sondaj KPMG

Companiile se așteaptă din ce în ce mai mult ca strategiile lor ESG să contribuie pozitiv la rezultatele financiare și de afaceri, în domenii care variază de la fuziuni și achiziții și oportunități de noi produse până la retenția talentelor și a clienților, arată un sondaj KPMG, citat de ESG Today.

În același timp, mulți directori sunt îngrijorați de faptul că nu vor reuși să țină pasul cu cerințele de reglementare complexe și în continuă schimbare în materie de sustenabilitate, doar aproximativ un sfert dintre aceștia declarându-se încrezători în ceea ce privește respectarea cerințelor de raportare ESG în mai multe jurisdicții, potrivit unui nou sondaj publicat de firma de servicii profesionale KPMG.

Pentru acest studiu, intitulat „KPMG U.S. ESG Survey”, KPMG a intervievat peste 200 de lideri de afaceri cu responsabilități în ceea ce privește aspecte ale strategiei ESG a companiilor lor, în cadrul unor companii cu venituri de peste 1 miliard de dolari din mai multe industrii.

În timp ce 92% dintre cei intervievați lucrau la companii cu sediul în America de Nord, 67% au declarat că li se va cere să raporteze cu privire la ESG în 3 sau 4 jurisdicții.

Sondajul a indicat că liderii de afaceri văd o legătură tot mai strânsă între strategiile lor de sustenabilitate și cele corporative, 43% dintre respondenți declarând că obiectivele de afaceri și de mediu ale companiilor lor sunt acum mai strâns aliniate decât erau în urmă cu 5 ani. Acest rezultat este deosebit de puternic în rândul companiilor mari (peste 10 000 de angajați), cu 66%.

Liderii de afaceri au identificat eficacitatea fuziunilor și achizițiilor ca fiind principalul domeniu în care ESG adaugă valoare afacerilor lor, 41% dintre aceștia declarând că angajamentul ESG adaugă o valoare financiară majoră, alte domenii de top fiind accesul la noi surse de capital, cu 35%, și păstrarea clienților, cu 34%.

În viitor, directorii au identificat o gamă largă de domenii care se așteaptă să genereze din crearea de valoare rezultată din eforturile lor de sustenabilitate, unele dintre cele mai mari câștiguri anticipate în domenii precum atragerea de noi clienți, 40% anticipând o valoare financiară mai mare în 2-5 ani, recrutarea și păstrarea talentelor (37%), creșterea veniturilor din prețuri premium (37%) și costul mai mic al capitalului (38%).

Pe măsură ce liderii de afaceri anticipează generarea de valoare și oportunități din strategiile lor de sustenabilitate, mulți au raportat o reorientare a activităților ESG. În timp ce un sondaj KPMG de anul trecut indica faptul că 59% dintre aceștia intenționau să facă o pauză sau să își reconsidere eforturile ESG în lumina incertitudinii economice, noul sondaj a constatat că 55% și-au intensificat efectiv eforturile ESG în ciuda unei potențiale recesiuni, în timp ce doar aproximativ un sfert dintre aceștia și-au redus eforturile.

Rob Fisher, liderul ESG al KPMG în SUA, a declarat

Am constatat că întreprinderile consideră că există multe pârghii prin care ESG poate genera valoare financiară, dar acest lucru este, de asemenea, un factor de complexitate în organizarea unei strategii coerente și bine înțelese, care poate depăși unele provocări reale cu care se confruntă întreprinderile în prezent.”

În timp ce directorii au raportat o presiune tot mai mare pentru a crește transparența în ceea ce privește progresele și eforturile lor în materie de sustenabilitate, cea mai mare sursă a acestei presiuni nu a venit din partea autorităților de reglementare, ci din partea partenerilor din lanțul de aprovizionare, 88% dintre respondenți afirmând că aceste părți interesate cer „o parte” sau „foarte mult” creșterea raportării și transparenței ESG (față de 80% pentru autoritățile de reglementare). Alte surse principale de solicitare a unei mai mari transparențe ESG vin din partea angajaților (82%), a investitorilor instituționali (81%) și a clienților (81%).

Cu toate acestea, în timp ce presiunea din partea mai multor părți interesate pentru îmbunătățirea transparenței crește, doar aproximativ jumătate dintre respondenți (53%) au declarat că sunt cel puțin oarecum încrezători în capacitatea lor de a îndeplini cerințele de raportare privind sustenabilitatea în SUA și doar un sfert dintre ei se simt încrezători că pot îndeplini viitoarele cerințe de raportare ESG în SUA, UE și în alte zone, două treimi dintre ei așteptându-se să fie obligați să raporteze în 3 sau 4 jurisdicții.

În plus, în timp ce SEC și-a prelungit procesul de finalizare a propriilor norme de raportare referitoare la climă, introduse inițial în martie 2022, iar normele finale sunt așteptate în cursul acestui an, peste 40% dintre respondenții la sondaj au declarat că au încetinit sau au oprit complet raportarea ESG.

Maura Hodge, KPMG U.S. ESG Audit Leader, a declarat: „Pentru multe companii, cerințele de raportare ESG sunt deja aici, chiar dacă așteptăm regula finală a SEC. Deși convergența a început, organizațiile se vor lupta, fără îndoială, să navigheze în rețeaua de cerințe globale, pe măsură ce determinăm interoperabilitatea standardelor. Încrederea foarte precaută a companiilor în ceea ce privește raportarea subliniază urgența de a alinia astăzi abordarea de raportare cu strategia de afaceri.”

Principalele provocări raportate de respondenți în ceea ce privește îndeplinirea cerințelor de raportare ESG au inclus finalizarea la timp a datelor de raportare de mediu pentru depunerea declarațiilor 10K, 50% dintre aceștia menționând acest lucru ca fiind o provocare „majoră” sau „foarte semnificativă”, urmată de costul resurselor și al talentelor pentru gestionarea raportării (46%) și de investițiile în colectarea, gestionarea și raportarea datelor (46%).

În plus, 45% au raportat că alinierea strategiilor lor de sustenabilitate cu cerințele de raportare a reprezentat, de asemenea, o provocare majoră sau foarte semnificativă, în timp ce măsurarea emisiilor din domeniul de aplicare 3 nu a intrat în primele 5 categorii de provocări.

Fisher a adăugat: „Impactul și pârghiile de mare amploare ale ESG fac din aceasta o provocare de coordonare incredibil de unică pentru lideri. Riscul de a rămâne în urmă se poate agrava, transformând durerea de cap de astăzi într-o luptă pe termen lung, pe măsură ce concurenții se îndepărtează. Viitoarele cerințe de raportare ar trebui să declanșeze urgența de a alinia raportarea cu strategia încă de astăzi.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *