Constructorul chinez de vehicule electrice Zeekr, parte a grupului Geely, a lansat SUV-ul compact Zeekr X, complet electric, anunță Reuters. Zeekr țintește piața premium din China, dominată de producătorii auto germani. De asemenea, intenționează să își vândă modelele în Europa.
Marca deținută de Geely a declarat că plănuiește să ofere Zeekr X și sedanul său electric Zeekr 001 în Europa de Vest, fără a preciza când va fi acest lucru.
Cu un preț de pornire de 189.800 de yuani (27.615 dolari) în China, Zeekr X oferă caracteristici precum recunoașterea facială pentru deblocarea mașinii și o opțiune pentru un frigider la bord, a declarat miercuri directorul general Andy An la un eveniment organizat în orașul Chengdu din sud-vestul Chinei.
Compania va începe să livreze Zeekr X în China începând cu luna iunie, obiectivul fiind de a livra 40.000 de exemplare în acest an, a spus An.
Evenimentul organizat de Zeekr pentru lansarea noului model a avut loc înaintea Salonului Auto de la Shanghai, programat în perioada 18-27 aprilie, unde sunt așteptați producători auto precum Volkswagen, Mercedes-Benz și marca chineză Nio pentru a-și prezenta cele mai noi modele.
An a declarat că Zeekr va oferi atunci mai multe detalii despre strategia sa pentru vânzările în străinătate. După Europa, Zeekr va viza piețele asiatice din afara Chinei, a spus An, fără a oferi detalii.
Zeekr a dezvoltat în comun un vehicul electric pentru a fi utilizat ca robotaxi în parteneriat cu Waymo, unitatea de tehnologie de autoconducere a Alphabet.
An a declarat că Zeekr nu are în prezent niciun plan de a-și vinde EV-urile direct consumatorilor din SUA.
Producătorii de EV, precum Zeekr și Nio, au luat cote de piață de la producătorii germani de automobile, precum Mercedes și BMW, în China, prin lansarea mai rapidă a modelelor EV.
Prin faptul că vizează și Europa, Zeekr se alătură unei serii de producători auto chinezi care vând sau plănuiesc să livreze EV-uri pentru această piață, inclusiv BYD, Xpeng și marca MG a SAIC.
Compania franceză de consultanță auto Inovev estimează că mărcile chinezești vor reprezenta până la 20 la sută din vehiculele electrice vândute în Europa până în 2030.
Mașinile pur electrice și cele hibride plug-in, au reprezentat 44% din vânzările de mașini premium din primul trimestru în China, arată datele Asociației Producătorilor de Automobile din China.