Photo 47381308 © | Dreamstime.com

Australia a prezentat regulile pe care companiile să le urmeze în declarațiile de sustenabilitate, pentru a combate practicile de „greenwashing”

Autoritatea de reglementare a concurenței din Australia, Comisia australiană pentru concurență și consumatori (Australian Competition and Consumer Commission – ACCC), a anunțat că a publicat un nou proiect, cu orientări privind declarațiile de mediu și de durabilitate, cu scopul de a îmbunătăți integritatea declarațiilor ecologice făcute de companii și de a proteja consumatorii de practicile de greenwashing, scrie ESG Today.

Noile orientări urmează publicării unui studiu realizat de ACCC la începutul acestui an, în urma căruia s-a constatat că 57% dintre companiile examinate au făcut afirmații îngrijorătoare cu privire la acreditările lor de mediu. În urma publicării studiului, autoritatea de reglementare a declarat că va investiga companiile pentru posibile practici de „greenwashing” și că va desfășura activități de educare cu întreprinderile și va actualiza orientările pentru a contribui la îmbunătățirea integrității declarațiilor de mediu.

Președintele ACCC, Gina Cass-Gottlieb, a declarat: „Afirmațiile false sau înșelătoare pot submina încrederea consumatorilor în toate afirmațiile ecologice, în special atunci când consumatorii plătesc adesea prețuri mai mari pe baza acestor afirmații.

„În mod similar, întreprinderile care iau măsuri reale pentru a adopta practici durabile sunt dezavantajate din punct de vedere competitiv de întreprinderile care se angajează în „spălarea ecologică” fără a suporta aceleași costuri.”

Cass-Gottlieb a declarat că noul ghid „stabilește ceea ce ACCC consideră a fi o bună practică atunci când întreprinderile fac afirmații de mediu despre produsele și serviciile lor”.

Normele stabilite pentru întreprinderi se axează pe opt principii-cheie, printre care se numără: garantarea faptului că orice afirmație de mediu este exactă, adevărată și corectă din punct de vedere faptic; existența unor dovezi care să susțină afirmațiile; nu ascunderea de informații importante; explicarea oricăror condiții sau calificări pentru afirmațiile ecologice; evitarea afirmațiilor generale și necalificate (cum ar fi „ecologic” sau „durabil”); utilizarea unui limbaj clar și ușor de înțeles; asigurarea unor elemente vizuale și prezentarea directă și deschisă a tranziției companiei către durabilitate.

Proiectul de orientări include, de asemenea, detalii privind abordarea ACCC în materie de conformitate și de aplicare a legii, menționând, printre altele, că sancțiunile pentru declarații false sau înșelătoare ar putea include amenzi de până la 50 de milioane de dolari sau de trei ori valoarea evaluată a beneficiului rezultat din contravenție.

Cass-Gottlieb a declarat: „Dacă faceți o afirmație cu privire la beneficiile de mediu sau de sustenabilitate ale produsului sau serviciului dumneavoastră – asigurați-vă că este corectă, iar dacă nu sunteți sigur sau nu puteți susține aceste afirmații, atunci nu faceți afirmația.”

Consultarea pentru noul proiect de orientări al ACCC este deschisă până la 15 septembrie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *