Foto: Apple

Apple lansează primele sale produse neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon

Apple a anunțat lansarea noii sale game de ceasuri Apple Watch, încorporând o serie de caracteristici de sustenabilitate în linia de produse și prezentând noile produse ca fiind primele produse ale companiei care ating neutralitatea în ceea ce privește emisiile de carbon, potrivit ESG Today.

Potrivit companiei, această realizare marchează un pas important către obiectivul său de a atinge neutralitatea în materie de emisii de dioxid de carbon în întreaga sa gamă de produse, inclusiv în lanțul de aprovizionare și în utilizarea produselor, până la sfârșitul deceniului. Obiectivul face parte din ambiția Apple de a deveni neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon în întreaga sa activitate, în lanțul de aprovizionare pentru producție și în ciclul de viață al produselor până în 2030, obiectiv stabilit de companie în 2020.

Lisa Jackson, vicepreședinte pentru mediu, politici și inițiative sociale la Apple, a declarat: „Am atins o etapă importantă în a face cel mai popular ceas din lume neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon – și vom continua să inovăm pentru a face față urgenței momentului.”

Apple a prezentat criteriile pe care le utilizează pentru a asigura neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon pentru fiecare ceas, printre care se numără utilizarea a 100% de energie electrică nepoluantă pentru fabricarea și utilizarea produsului, 30% din greutate de materiale reciclate sau regenerabile și 50% din transport fără utilizarea de mijloace de transport care nu sunt aeriene, cum ar fi transportul maritim.

Compania a adăugat că va acoperi cu energie regenerabilă 100% din consumul de electricitate preconizat de clienți pentru încărcare. Utilizarea produselor reprezintă peste 20% din amprenta de carbon a Apple.

În general, compania a declarat că inovațiile sale în materie de design și utilizarea energiei nepoluante au redus emisiile produse pentru fiecare model de Apple Watch cu cel puțin 75%, creditele de carbon de înaltă calitate fiind utilizate pentru a rezolva problema amprentei de emisii rămase. Apple utilizează credite de carbon provenite din proiecte certificate conform standardelor internaționale, în principal din proiecte bazate pe natură care elimină carbonul din atmosferă, cum ar fi refacerea pășunilor, a zonelor umede și a pădurilor.

Eforturile Apple de decarbonizare a produselor sale se concentrează pe electricitate, materiale și transport, care sunt cele trei surse principale de emisii pe parcursul ciclului de viață al produselor.

Emisiile provenite din lanțul de aprovizionare a fabricii reprezintă peste 70% din amprenta de carbon a Apple, utilizarea energiei electrice fiind cea mai mare contribuție.

Apple a înființat în 2015 un program de energie curată pentru furnizori, care oferă furnizorilor resurse, inclusiv informații despre opțiunile de achiziție de energie regenerabilă, materiale de formare, informații specifice fiecărei țări, informații despre date și oportunități de implicare cu experți în energie regenerabilă, precum și de promovare a politicilor. Compania a dezvăluit recent că peste 250 de furnizori din 28 de țări, reprezentând peste 85% din cheltuielile directe de producție ale companiei, s-au angajat acum să utilizeze energie regenerabilă pentru întreaga producție Apple până în 2030, iar utilizarea energiei electrice regenerabile de către partenerii săi de producție a crescut cu aproape 30% în 2022.

Compania are ca obiectiv să își realizeze produsele folosind numai materiale reciclate sau regenerabile și a anunțat că a pus capăt utilizării pielii în toate liniile sale de produse. Apple a anunțat primul său ambalaj bazat în întregime pe fibre pentru noul Apple Watch, precum și un ambalaj bazat în proporție de 99% pe fibre pentru iPhone 15.

Pentru a aborda problema emisiilor generate de transport, Apple a declarat că transferă mai mult volum către moduri de transport, cum ar fi transportul feroviar sau maritim, susținând dezvoltarea combustibililor sustenabili pentru aviație și selectând furnizori care oferă opțiuni de transport cu emisii reduse de carbon.

Apple a lansat, de asemenea, Grid Forecast, un nou instrument din aplicația Home care permite utilizatorilor să decidă când să folosească electricitatea pentru aparatele cu consum mare de energie pe baza momentului în care rețeaua electrică utilizează surse de energie mai puțin poluante, utilizând date care combină informații despre rețea, emisii și vreme.

„La Apple, avem un angajament de lungă durată și dovedit pentru a conduce lupta împotriva schimbărilor climatice. Accentul pe care îl punem pe energia regenerabilă și pe designul cu emisii reduse de dioxid de carbon a condus deja la reduceri de emisii de top în industrie și nu încetinim ritmul”, a declarat Jackson.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Captcha *