Compania de logistică integrată a containerelor A.P. Moller – Maersk și gigantul din retail Amazon au anunțat încheierea unui acord pentru transportul maritim care utilizează biocombustibili cu emisii de gaze cu efect de seră reduse sau foarte reduse în locul combustibililor fosili, potrivit ESG Today.
Noul acord 2023-2024 include transportul a 20.000 de containere FFE care utilizează biocombustibili verzi, ceea ce va duce la o reducere estimată de 44.600 de tone de emisii de CO2e, potrivit companiilor, echivalentul a 50 de milioane de kilograme de cărbune ars.
Amazon și-a stabilit obiectivul de a obține emisii nete de carbon zero până în 2040 în întregul său lanț valoric. Emisiile Scope 3, sau cele care provin din lanțul valoric al companiei în afara controlului direct al acesteia, reprezintă peste trei sferturi din amprenta de emisii a Amazon. În raportul de sustenabilitate publicat recent de companie, Amazon a dezvăluit că a reușit să își reducă emisiile Scope 3 cu 0,7% în 2022, în ciuda creșterii veniturilor cu 9%, reducerile de emisii fiind determinate de domenii precum construcția de clădiri, clădirile și echipamentele închiriate și transportul de la terți.
Adam Baker, vicepreședinte al departamentului de transport global al Amazon, a declarat: „Suntem mândri să colaborăm cu Maersk, un semnatar al Climate Pledge și lider în logistica maritimă, la soluții acționabile pentru decarbonizarea transportului maritim, Suntem încântați să avem containere pe prima navă de alimentare cu metanol a Maersk și să continuăm să folosim biocombustibilul lor.”
Acordul a fost încheiat prin intermediul programului ECO Delivery al Maersk, o ofertă care permite transportatorilor să înlocuiască combustibilii fosili cu combustibili verzi, permițând economii directe de emisii și oferind economii de CO2 auditate și verificare de către o terță parte. Potrivit companiilor, Amazon și Maersk au aranjat acum patru ani consecutivi transportul maritim de containere folosind opțiuni de combustibil cu emisii scăzute de gaze cu efect de seră, programul adăugând anul acesta utilizarea metanolului verde, pe lângă biodiesel produs din fluxuri de deșeuri.
Maersk a anunțat o serie de măsuri de extindere a flotei sale cu emisii reduse de dioxid de carbon, având comandate 25 de nave cu metanol, începând cu comanda din 2021 pentru primul portcontainer din lume alimentat cu metanol neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon. La începutul acestui an, compania a anunțat planurile pentru prima retehnologizare din industrie pentru a converti o navă de containere existentă alimentată cu combustibil fosil în navă cu combustibil dual alimentată cu metanol, cu planuri de retehnologizare a navelor viitoare. Compania a anunțat o serie de obiective de reducere a emisiilor de dioxid de carbon, inclusiv obiectivele de a obține zero emisii nete de gaze în 2040 în toate activitățile sale și în toate domeniile de activitate, precum și o reducere cu 50% a emisiilor pe container transportat în flota sa maritimă și o reducere cu 70% a emisiilor absolute de la terminalele complet controlate până în 2030.
„Recordul Amazon de asigurare a transportului maritim sustenabil de-a lungul anilor, indiferent de climatul de afaceri, este o dovadă a contribuțiilor sale la construirea unui viitor mai bun. Împărtășim un obiectiv comun cu Amazon de a reduce emisiile totale de GES la zero net până în 2040. În calitate de cosemnatari ai Climate Pledge, trebuie să creăm în mod constant noi oportunități pentru a face din acest deceniu un deceniu de acțiune. Decarbonizarea transportului maritim este un pas semnificativ care trebuie combinat cu multe altele pentru a ne proteja viitorul”, a declarat Narin Phol, președinte pentru America de Nord în cadrul A.P. Moller – Maersk.