Circa 71% dintre consumatorii europeni doresc să cumpere produse sustenabile, se arată în raportul inaugural „Global Paper & Packaging Report”, realizat de Bain & Company și citat de Circular.
În același timp, 71% dintre consumatorii din SUA susțin că doresc să cumpere produse cu cât mai puține ambalaje posibil. Cu toate acestea, un sondaj realizat de Bain în rândul a aproape 4.000 de consumatori americani a arătat că 70% dintre aceștia cred că sticla de unică folosință are o amprentă de carbon mai mică decât plasticul de unică folosință, ceea ce este incorect. Doar 12% au spus că este vorba de plastic – răspunsul corect.
Analiza Bain arată, de asemenea, că în timp ce materialele plastice flexibile obțin cele mai bune rezultate în ceea ce privește emisiile de carbon legate de producție și transport, acestea sunt cele mai puțin circulare sau biodegradabile.
Potrivit raportului, sectorul ambalajelor ar putea crește cu 21% pentru a ajunge la 1,2 trilioane de dolari în următorii trei ani, cea mai mare creștere provenind din categoria hârtiei rigide, care ar putea depăși ratele de creștere a plasticului până în 2026.
Bain spune că numărul companiilor din acest sector care au verificat sau s-au angajat să atingă obiective bazate pe știință a crescut de la cinci în 2019 la 164 în 2022, dar mai mult de 30% dintre aceste companii și-au ratat obiectivele Scope 1 și Scope 2 pe termen scurt – 41% nu și-au atins obiectivele Scope 3.
Doar 22 % dintre companiile intervievate au declarat că au evaluat impactul lanțului lor valoric asupra biodiversității și doar 31 % acționează acum pentru a aborda pierderea biodiversității. Companiile care aleg să acționeze sunt pregătite să beneficieze de reducerea expunerii la riscurile legate de biodiversitate, precum și la riscurile legate de marcă.
Ilkka Leppävuori, șeful global al grupului de ambalaje al Bain & Company, a comentat: „S-au dus vremurile în care deciziile privind hârtia și ambalajele se luau exclusiv pe baza costurilor, a funcționalității și a experienței consumatorilor.
„Sustenabilitatea este acum în topul preocupărilor pentru toată lumea. Cu toate acestea, când vine vorba de alegerea unui material de ambalare – de la hârtie la plastic, de la metal la sticlă – nu există un câștigător clar. Hârtia poate avea un avantaj, dar cea mai sustenabilă opțiune poate varia foarte mult în funcție de aplicație și de zona geografică.
„Companiile de top evaluează impactul de mediu al diferitelor materiale și iau în considerare întregul ciclu de viață – de la extracția resurselor și producție la transport și sfârșitul ciclului de viață al produselor.
Ilkka Leppävuori, șeful global al grupului Packaging al Bain & Company, a comentat: „S-au dus vremurile în care deciziile privind hârtia și ambalajele se luau exclusiv pe baza costurilor, a funcționalității și a experienței consumatorilor.
„Sustenabilitatea este acum în topul preocupărilor pentru toată lumea. Cu toate acestea, când vine vorba de alegerea unui material de ambalare – de la hârtie la plastic, de la metal la sticlă – nu există un câștigător clar. Hârtia poate avea un avantaj, dar cea mai sustenabilă opțiune poate varia foarte mult în funcție de aplicație și de zona geografică.
„Companiile de top evaluează impactul de mediu al diferitelor materiale și iau în considerare întregul ciclu de viață – de la extracția și producția resurselor până la transport și sfârșitul ciclului de viață al produselor.”
Potrivit raportului, în ultimul deceniu, sectorul hârtiei și al ambalajelor a avut de două ori mai multe fuziuni și achiziții decât industria prelucrătoare în general, în raport cu dimensiunea sa.
Bain spune că activitatea crescută de fuziuni și achiziții provine de la investitorii strategici din sectorul hârtiei și ambalajelor care își completează golurile din portofoliile lor, precum și de la jucătorii externi de capital privat care creează valoare de sine stătătoare prin noi achiziții.